Головна » Статті » Вчимось проектувати

ЯК НАПИСАТИ ПРОЕКТ З КУРСУ «ТЕХНОЛОГІЇ»
1. Визначення потреб
Описування ситуації необхідності створення будь-якого вироку, можливості вирішення будь-якої проблеми

2. Мета і завдання
Описування мети проекту і задач, які є поетичними кроками досягнення мети

Наприклад:
Мета – розробити й виготовити пристрій для зберігання канцелярських товарів.

Задачі:     1) Обрати технологію виготовлення
               2) Провести дослідницьку роботу
               3) Висунути ідею моделі
               4) Продумати технологію виготовлення
               5) Виготовити виріб

3. Дослідження та аналіз

В даному розділі може бути велика кількість підрозділів. Учень може дослідити потрібності людини, якій призначено виріб, який розробляється; аналогії, які є на ринку; технологію виробництва в промисловості; можливий спосіб виробництва в промисловості й умовах школи, доступність матеріалів й обладнання; способи обробки; кольорове поєднання тощо.

Наприклад:
1 сторінка – план дослідження, потім по порядку саме дослідження: варіанти ідей, їх аналіз позитивними або негативними коментаріями, висновок у кінці кожного дослідження.

4. Дизайн-специфікація

Специфікація – це конкретний перелік того, якими критеріями повинен задовольняти виріб, що розроблюється, для того щоб бути якісним.
Якщо дослідження проведено дуже добре, то специфікація буде очевидна. Вона може включати в себе наступне:
    Що за виріб
    - Кінцевий споживач (покупець, група, ринок)
    - Яка вимога буде задоволена
    - Функціональне призначення (що цей виріб може робити)
    - Допустимі межі вартості (економічне обґрунтування)
    - Одиничний екземпляр (партія), масове виробництво (прототип)
    - Фактори людини (психологічні, фізіологічні (астрометричні)
   - Матеріали (доступність, вартість, легкість в обробленні, матеріали для частин, питання, що пов’язані з оточуючим середовищем)
   - Спосіб виробництва (обладнання, необхідне для виготовлення; методи виготовлення)

    - Техніка безпеки (у процесі виготовлення, у процесі експлуатації виробу)
    - Зовнішній вигляд (стиль, колір, обрамлення, форма)
    - Відповідність стандартам

5. Початкові ідеї

У даному розділі розташовуються ваші творчі різноманітні ідеї за допомогою швидкого замальовування. Усі вони повинні відповідати вимогам дизайн-специфікації. Ідеї коментуються. Коментарії прості, описуючі й оцінюючи. Усі ідеї відображаються на одному аркуші.

6. Вибір найкращої ідеї

Здійснюється якісно або кількісно.
При якісній оцінці описуються свої коментарі «за» і «проти» по відношенню до кожної ідеї.

При кількісних – присвоюється певна кількість балів кожній ідеї у відповідності з критеріями дизайн-специфікації

7. Опрацювання ідеї

Проводяться експериментування з матеріалами й різними формами виробів, способи обробки тощо. Запис прийнятих рішень, виводів, висновків має місце. У даному розділі – ескізи, пробні зразки з анотаціями.

8. Виготовлення виробу

Опис виготовлення виробу виконується у формі карти інструкцій, технологічній послідовності, схем з описом тощо. Вибір форми обґрунтовується способом виготовлення. Описування повинно бути повністю зрозумілим, відповідати стандартам (умовні позначення, схеми, термінологія). По ньому можна виготовити розроблений виріб.

9. Екологічне обґрунтування проекту


10. Економічне обґрунтування проекту


11. Самооцінка


12. Самооцінка виробу

Можна виконати у формі атрибутивного аналізу або відповісти на наступні питання:
    Чому ви почали виготовляти щось?
    Чи задовольняє ваш виріб цю потребу? Опишіть.
    Звертаючись до специфікації: чи відповідає їй отриманий виріб?
    Коментарі користувачів або сторонніх людей (відгуки).
    Результати випробувань (як виріб працює на практиці)
    Як його можна поліпшити та (або) напрямки для подальшого дослідження.

14. Самооцінка процесу
     - Чи правильно сформульована мета і завдання?
  - Чи було твоє дослідження сфокусованим, і наскільки ти його використовував?
  - Специфікація написана вірно? Чи могла вона бути кращою? Обґрунтований кожен із критеріїв?
    - Чи були ідеї різноманітними?
    - Чи обґрунтована рішення при виборі однієї з них?
    - Чи повністю була опрацьована обрана ідея?
   - Чи відповідав результат опрацювання того виробу, який ви збиралися виготовити?
    - Чи якісно виконано виріб? Що могло б бути зроблено краще?
    - Чи адекватно була здійснена перевірка виробу?
    - Наскільки добре ви спланували і використовували час?
    - Що могло б бути зроблено по-іншому, якби ви знову почали розробляти цей виріб.

Категорія: Вчимось проектувати | Додав: Аня (28.09.2011)
Переглядів: 1752 | Рейтинг: 5.0/1